June 17, 2013

DIY Vanilla extract






DIY vanille-extrtact: beste ontdekking die ik in maanden heb gedaan! En ik wil jullie graag deel laten uitmaken van de vreugde! Als je zoals mij van bakken houdt, gaat je dit nog heel handig van pas komen, geloof mij! En het beste van al? Het is supergemakkelijk om te maken; je hebt slechts 2 ingrediënten nodig. Met een vanillestok en wodka, maak je heel eenvoudig je eigen vanille-extract. Maak je je zorgen om de alcohol in je baksels? Wel, de alcohol verdampt tijdens het bakken dus je kan het met een gerust hart ook aan kinderen serveren.

Ingrediënten

  • 1 vanillestok
  • 300ml wodka
Extra: een lege fles waar je je vanille-extract in wilt bewaren.

Bereiding

  1. Snijdt de vanillestok in twee.
  2. Giet de wodka in je flesje.
  3. Steek de vanillestok in je flesje bij de wodka.
  4. Zet enkele maanden op een donkere plek.
Tip! Als je tijdens het bakken van koekjes, cakes of andere zaken het merg van een vanillestok gebruikt, gooi dan het omhulsel (de stok zelf) niet weg! Steek het bij in je flesje. Het is nog altijd een zeer goede smaakmaker voor je extract!

---------------------------------------------------------------------------
English version:

DIY vanilla extract: best discovery I've made in months! And now I'd like you to be part of the joy. If you're like me and love baking, this will come in very handy, trust me! And it's really easy too, you just need two ingredients: vodka and vanilla beans. Find a bottle/mason jar/anything else where you want to store your vanilla extract in and fill it up with 300 ml of vodka. Split the vanilla beans in half and submerge them in the vodka. Store in a dark place for a month or two.
If you're worried about all that booze in your cupcake, I can reassure you that all of the alcohol will evaporate when baking your cupcakes.

No comments:

Post a Comment