February 8, 2017

Currently...

a floral sunset - currently

Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd weinig inspiratie heb wat bloggen betreft. Ik zit even in een dipje, ligt misschien aan het weer (ik wil zon!). Daarom keek ik even in mijn 'ideeënarchief' en vond dit leuk - of dat vind ik toch - idee terug om kort samen te vatten wat je de laatste tijd bezig houdt. Je krijgt enkele keywoorden die je dan kan aanvullen/beantwoorden... So here it goes;

Reading: Het Beste Van Adam Sharp van Graeme Simsion. Ik las eerder al het Rosie Effect en het Rosie Project en vond beiden enorm leuk lezen. Ik heb meerdere malen luidop gelachen met beide boeken en dus toen ik zag dat er nog een derde boek (of misschien zelfs meer, ik volg het niet zo) van Graeme Simsion op de markt was, wou ik die ook graag lezen. Ik zit nog niet zo ver in het boek, al heb ik het al ruim 4 weken geleden uitgeleend in de bib. De andere 2 boeken had ik uit binnen de week, denk ik, dus dat ik nog niet verder ben dan p. 100 na 4 weken zegt al genoeg, geloof ik. Het heeft tot hiertoe nog niet dezelfde humor als Het Rosie Effect maar ik geef  het nog niet op. Misschien komt het gewoon wat traag op gang.

Watching: Ik ben net begonnen met de reeks 'Fuller House' te kijken. Als kind vond ik Full House geweldig dus het vervolg wilde ik zeker niet missen. Ik vind het echt zo leuk dat alle acteurs (met uitzondering van de Olsen-tweeling) opnieuw meedoen. De referenties naar het ontbreken van de Olsen-tweeling vind ik eigenlijk ook wel grappig.
Verder ben ik ook grote fan van Beau Séjour. Elke zondagavond zit ik op post en volg ik het moordonderzoek naar Kato Hoeven. Dat Blinker ook meedoet, is natuurlijk ook mooi meegenomen. Al sinds 'Blinker en de bakfietsbioscoop' ben ik fan van Joren Seldeslachts en na Spitsbroers nog meer! Jaja, Beau Séjour is het enige pluspunt aan zondagavond!

Listening to: Het Lief zit wat muziek betreft vast in the seventies en eighties, dus ik hoor vaak de Bee Gees of Simon & Garfunkel op de achtergrond maar zelf ben ik eigenlijk helemaal niet meer met muziek bezig. Ik ben ook totaal niet meer op de hoogte van de muziek van tegenwoordig. Tot mijn eigen verbazing luister ik nog heel weinig muziek sinds ik ben begonnen met werken. Toen onlangs mijn collega van bijna 50 (die nog wel superhip is, daar niet van) begon over het leuke liedje van Van Echelpoel en ik het in Keulen hoorde donderen, dacht ik dat het misschien nog wel is tijd was om even mijn kennis op te frissen.
Ik heb nu ook een nieuwe Spotify lijst aangemaakt, met "nieuwe' muziek. Mijn favorieten zijn momenteel Starboy van The Weekend and Cake by the Ocean van DNCE (wat ondertussen ook al zo nieuw niet meer is). Maar die lijst wissel ik graag af met mijn 'Cuba playlist' die vol staat met spaanse liedjes en waarvan 'Salsa Tequila' van Anders Nilsen me altijd weet op te vrolijken. En Mumford & Sons natuurlijk. Die word ik nooit beu. En Oscar & the Wolf, die ook niet!

Wearing: Ik merk dat ik tegenwoordig vaak naar broeken grijp. Vroeger wisselde ik vaker af tussen kleedjes/rokjes en broeken. Maar dat kan misschien ook aan het weer liggen. Tijdens deze koude en regenachtige maanden zijn broeken nu eenmaal warmer en praktischer. Ik probeer er wel op te letten dat ik eens regelmatig afwissel hoor. Mijn lievelingsoutfit is tegenwoordig eender welke t-shirt met mijn fancy joggingbroek van Uniqlo. Beste aankoop ever.

a floral sunset - fonsie

Loving: Onze Fons. Die kleine deugniet heeft echt mijn hart gestolen. Ik lachte vroeger altijd met mensen die deden alsof hun huisdier hun kind was maar nu betrap ik me er vaak op dat ik dingen zeg zoals "Kom is bij de mama zitten" of "de mama zal u is wat eten geven se"... Jep, I've gone to the dark side.
Verder ben ik ook helemaal verliefd geworden op Antwerpen. Ik woon hier echt zo graag, ook al spendeer ik dan heel veel tijd in ons appartement en minder aan weg gaan/buiten komen (dat kost hier wel veel geld he?). Ik hou van de drukte, de nabijheid van alles en elke morgen wanneer ik met mijn fiets langs het station van Antwerpen passeer denk ik weer; Verdoeme, 't is hier toch schoewen (waarbij ik me enkel concentreer op het station en minder op de twijfelachtige winkeltjes in de nabije omgeving).

Looking forward to: We boekten enkele weken geleden onze reis naar Indonesië dus daar kijk ik alvast naar uit. Er staat ook nog een citytrip naar Amsterdam op de planning en ik hoop ergens nog een verlengd weekend weg te glippen naar een andere leuke stad in de omgeving (misschien via de srps.me website?). Ik kijk dus vooral uit naar vakantie, liefs in combinatie met een reisje. Maar vooral vakantie :D

Shopping: niet zo veel, hoera, hoera! Oké, mijn laatste aankoop is een paar schoenen van 3-4 weken geleden wat in mijn wereld al heel lang is! Ik probeer me echt in te houden en bewuster dingen aan te kopen (dan heb ik het vooral over kleren). Niet gemakkelijk voor iemand die zoveel van winkelen en kleren houdt als ik maar ik doe echt heel hard mijn best. Het Lief en ik denken ook stilaan aan een huisje/appartementje te kopen Antwerpen en mannekes, is me dat hier duur seg! Dus dat hou ik ook in het achterhoofd; elke 25 of 50 euro die ik bespaar door niet aan kleren uit te geven, kunnen we investeren in ons toekomstig huisje!

Eating: euh... alles. En het begint een beetje een probleem te worden. Ja, ik moet eigenlijk weer eens wat gaan afvallen, maar ik heb moeite om terug in mijn mindset van 1,5 jaar geleden te komen (toen viel ik bijna 10kg af). Ik blijf terug grijpen naar de suiker, hoe hard ik ook probeer. Maar ik geef niet op, ik probeer het dag per dag! We zullen wel zien hoe het loopt.

Drinking: Alvast geen alcohol! Want zoals jullie vorig jaar al in mijn 25 voor 26 lijst konden lezen, wilde ik tijdens de maand februari geen alcohol drinken. Toen wist ik nog niet dat heel veel andere mensen hetzelfde zouden doen onder het motto van tournée minérale. Het is wel leuk meegenomen, want ik wou het toch sowieso doen en nu zijn er opeens veel meer mensen die hetzelfde doen. Dat maakt het alvast een beetje makkelijker, weten dat anderen hetzelfde aan het doen zijn. Al heb ik er tot hiertoe nog geen last van gehad. Behalve op vrijdag of zaterdagavond misschien, mis ik alcohol totaal niet.


Wanting: eigenlijk heel weinig. Ik heb alles wat ik wil hebben, het enige wat ik misschien zou willen is minder stress op het werk. Al sinds ik terug ben van Cuba lijkt het allemaal zo hectisch. Ik heb de indruk dat de stapel met werk groeit in plaats van kleiner wordt. Daarom dat ik dus ook uitkijk naar die vakantie ;)

No comments:

Post a Comment