March 15, 2017

Caipiroska met sinaasappel.

Caipiroska met appelsien - a floral sunset

Wat een zalig weer was het afgelopen weekend! Het was pas toen de zon tevoorschijn kwam dat ik besefte hoe hevig ik er naar heb verlangd! Eindelijk die zonnebril terug kunnen bovenhalen (al heb ik mijn winterjas nog niet achterwege gelaten), heerlijk rondwandelen in de stad, de markt bezoeken, ergens een gezellig cafeetje binnenstappen voor een ontbijtje. Het is toch zoveel leuker als de zon schijnt! Eneuh... misschien ligt het aan die maand zonder alcohol, maar die lentekriebels zorgen ook voor heel veel goesting in een cocktail. 
Nu het weer mag, dook ik in de koelkast om te kijken wat er nog in huis was en met de herinnering aan Argentinië in het achterhoofd - de plaats waar ik voor de eerste keer caipiroska dronk - probeerde ik mijn eigen caipiroska in elkaar te steken. Na wat googlen, ontdekte ik dat er enkel limoenen, suiker en wodka in het recept zitten. Nu, ik kan wel wat verdragen, maar na een maand zonder alcohol, wou ik toch wat rustiger aan doen dus ik voegde wat bruiswater aan het recept toe. En omdat ik wel hou van wat variatie in m'n drankje, voegde ik ook sinaasappel toe. 

Ingrediënten

  • een halve limoen
  • een halve, sappige sinaasappel
  • 1 el kristalsuiker
  • wodka
  • bruiswater
  • ijsblokjes

Bereiding

  1. Snijdt de limoen en de sinaasappel in partjes
  2. Doe de partjes in een stevig glas en strooi de suiker erover. Plet deze goed met een cocktail muddler zodat al het sap vrij komt.
  3. Voeg ijsblokjes toe en giet er een goede scheut wodka over. Je voegt zoveel toe als je wil (hangt ook af van de grootte van je glas natuurlijk), ik schat dat ik zo'n 30-40ml gebruikt heb.
  4. Vul aan met bruiswater.

1 comment: