March 1, 2017

Pizzarolletjes

Pizzarolletjes - A Floral Sunset

Oké, ik geef het toe, dit zijn niet de meest fotogenieke hapjes, ze zien er zelfs heel raar/lelijk uit. Ik kan je alvast vertellen dat dat meer aan mij ligt dan aan de hapjes. Ik maak lekkere dingen, geen mooie, oké? 😃 Het Lief is alvast zot van deze hapjes en vraagt er vaak achter. Ik heb ze net voor de feestdagen "uitgevonden" (in de mate dat je pizza natuurlijk kan uitvinden) omdat we een etentje organiseerden voor onze ouders. Ik wilde graag alle hapjes zelf maken maar ik ben zot van die pizzadiepvrieshapjes dus ik wou die er eigenlijk wel bij. 
Het idee om mini pizza's te maken schoot me al rap te binnen, maar ik wou liever toch iets specialers doen dan gewoon een kleinere versie van de klassieke pizza. Dus ging ik voor pizzarolletjes, je kan er alle kanten mee uit maar ik ging voor de klassieke margarita-versie. 


Ingrediënten

  • 1 rol bladerdeeg (bij AH hebben ze er in een rechthoek)
  • tomatenpassata
  • geraspte kaas
  • oregano

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor volgens de verpakking op het bladerdeeg
  2. Rol het deeg uit en smeer de passata uit over het deeg
  3. Strooi de oregano over de passata
  4. Strooi ook de gerapste kaas uit over het geheel.
  5. Rol het deeg op tot een worstje en snijdt kleine stukjes van het deeg (ongeveer 1-1,5 cm dik)
  6. Leg de stukjes op een met bakpapier bedekte bakplaat en zet in de oven volgens de instructies op de verpakking van het bladerdeeg.
  7. Laat even afkoelen wanneer ze uit de oven komen (anders verbrand je je mond gegarandeerd) maar laat ze niet te koud worden. Ze zijn het lekkerst warm!

No comments:

Post a Comment