April 19, 2017

Hotspot: Goesting.

Hotspot Antwerpen: Goesting - a floral sunset

Onlangs hadden het Lief en ik samen een dagje verlof en in plaats van ons nuttig bezig te houden door lenteschoonmaak te houden in ons appartement, besloten we toch maar om naar buiten te gaan en te genieten van de zon. Bijna achter onze hoek is een ontbijt/lunch/koffieadresje waar we al 100 keer zijn voorbij gelopen, maar nog nooit zijn binnen geweest. Omdat ik toch eindelijk is wou weten of het er even leuk is dan dat het eruit ziet, gingen we er ontbijten. Over welke mythische plek dat ik hier bezig ben? Goesting. Goeie naam, goei adresje.

Wat?

Goesting is een gezellig adresje waar je goed terecht kan voor een ontbijt of een lunch. De soepen worden blijkbaar steeds vers gemaakt en bevatten leuke combinaties. Ben je een even grote twijfelaar als ik? Dan kan je ook altijd voor een trio van soepen kiezen (gat in de markt, denk ik dan). Terwijl we er binnen zaten, kwamen er ook regelmatig mensen binnen om een koffie to go mee te nemen. Het kan allemaal!
Verder zag ik ook dat er nog een pijl stond naar een expo ruimte maar ik ben vergeten meer info daarover te vragen. Volgens mij was het in de kelder van het gebouw maar waar die net over ging, geen idee. Maar zou je zelf nieuwsgierig zijn, kan je natuurlijk zelf altijd een kijkje gaan nemen.

Lekker?

Het Lief en ik gingen voor het royaal ontbijt, met cava! En het was niet heel uitgebreid maar wel lekker. Het royaal ontbijt hield in dat je heel wat broodjes krijgt (echt meer dan genoeg), een eitje, hesp (gekookt en gerookt), kaas en brie. Er werd ook nog een klein slaatje bij geserveerd waar het Lief zot van was (ik net iets minder want: veel ajuin). Natuurlijk mag het lekker glaasje cava niet vergeten worden, en omdat het Lief een alcoholvrije maand had ingelast, kreeg ik ook zijn glaasje erbij in ruil daarvoor kreeg hij dan mijn koffie. Verder was er nog een versgeperst sapje waar we dan beiden van konden genieten.
Zoals ik al zei, moet je hier niet alleen voor het ontbijt zijn, je kan er ook soepen, boterhammen, salades en wraps krijgen (de rest van de kaart ben ik vergeten, sorry). Ik ga binnenkort zeker nog eens langs voor een lunch, het zag er echt allemaal heel lekker en vooral heel vers uit!


Gezellig?

Zegt de bovenste foto niet genoeg? Ik vond Goesting echt een heel gezellig koffiehuisje. Toen ik binnenkwam, werd ik al onmiddellijk verliefd op de stenen muur achter de toog en die lampen wil ik echt heel graag later in mijn eigen huis. Om het niet allemaal te strak te maken, zijn alle stoelen anders. Een beetje moderne(re) kunt aan de muur. Kortom, een leuke eclectische mix van van alles en nog wat!
Goesting is trouwens ook verrassend groot. Er is genoeg plaats om te zitten, ook voor grotere groepen. En volgens het bordje aan de deur is er achteraan nog een ruimte waar je ook plaats kan nemen moest er vooraan geen plaats meer zijn. Hoewel we op een vrijdagvoormiddag gingen, zat er toch wel wat volk binnen dus misschien is reserveren in een weekend geen slecht idee.

Waar?

Goesting vind je net achter onze hoek, op het Falconplein. Misschien niet meteen de buurt met de beste reputatie, zal je denken maar ik passeer er heel vaak en ik voel me er echt nooit onveilig, zelfs niet 's avonds. Hoewel het Schipperskwartier dus echt vlakbij is, hoop ik dat je je niet laat afschrikken hierdoor (moest je dat tegen houden). Zeker als je lange tijd niet meer op het Falconplein bent geweest, zal je verbaasd zijn over hoeveel er is veranderd. Perfecte doorgang naar het MAS en de rest van het Eilandje, dus de ideale tussenstop voor onderweg!

Goesting
Falconplein 45, 2000 Antwerpen
Di-Vr open van 9u tot 16u
Za-zo open van 9u tot 17u
Ma gesloten

No comments:

Post a Comment