May 27, 2017

25 before 26: recap.


Ik zei het vorige week al, binnenkort ben ik jarig. Ondertussen is het al een ritueel geworden om rond mijn verjaardag een lijst met doelen voor het komende jaar te posten. Dat zal dit jaar niet anders zijn, maar eerst kijk ik terug op mijn lijst van vorig jaar. Ik heb nog 2 weken om de laatste puntjes te kunnen afstrepen (wishful thinking) maar ik deel alvast de vooruitgang tot hiertoe. Veel zal er in die twee weken ook niet meer veranderen, vrees ik.
  1. Naar Antwerpen verhuizen: cheeeeeeeck. Onze adreswijziging was officieel op 18 juni 2016 en wonen dus bijna een jaar lang in 't stad. En ik vind het fan-tas-tisch!
  2. Hometour geven van ons appartement: deed ik ook! Je vindt de hometour hier terug (inclusief foto's van Fons!)
  3. Een "echt" etentje geven in het nieuwe appartement: is ook gebeurd! Mijn vriendinnen kwamen onder ander eten en met oudjaar organiseerden het Lief en ik een avondje voor onze ouders. En volgende week komen zijn broer en zus ook nog langs.
  4. Minstens 1 keer per week vegetarisch koken: vakanties buiten beschouwing gelaten (en misschien zelfs inbegrepen), hebben we elke week een vegetarisch gerechtje gekookt. Ik kan jammer genoeg niet zeggen dat het altijd even lekker was, maar we hebben het wel altijd geprobeerd! En dat blijven we doen. Nog veel gerechtjes om te ontdekken.
  5. 10 nieuwe recepten uitproberen: zeer zeker gelukt! Ik denk dat het Lief en ik in dat jaar dat we samenwonen, slechts 5 keer hetzelfde gerecht hebben gekookt. Echt elke dag proberen we iets nieuws uit. Vaak met dezelfde smaken, maar altijd iets nieuws! En dat is nog maar een aantal keer tegengevallen.
  6. 250 km lopen gedurende het jaar: hahahaha, deze is niet alleen mislukt, maar grandioooooos mislukt. Ik ben dit jaar amper 3 keer gaan lopen (I know) en legde slechts 9,46 km af tijdens die 3 loopbeurten.
  7. Een rolletje van mijn fisheye camera optrekken: weer niet gelukt. Hier ga ik sowieso eens werk van moeten maken vooraleer mijn rolletje vervalt. Volgend jaar, sowieso!
  8. Een maand niet drinken: dat heb ik ook volgehouden. Net zoals zovelen deed ik mee aan tournée minérale. Wat ik daarvan vond, kan je lezen in deze blogpost.
  9. Naar Bocadero gaan: jep! Eindelijk gelukt! In Antwerpen wonen heeft hier natuurlijk bij geholpen, maar het Lief nam me vorig jaar voor mijn verjaardag als verrassing mee naar Bocadero. Dit was dus ook officieel het eerste wat ik van mijn lijst kon afstrepen!
  10. Een beter huidverzorgingsritueel creëren: mmm, vind ik moeilijk om te beslissen. Ik verzorg mijn huid wel beter dan een jaar geleden. In tegenstelling tot vorig jaar, ontschmink ik mij nu (bijna) elke avond, reinig ik mijn gezicht ook (bijna) elke avond en af en toe gebruik ik ook een scrub of gezichtsmasker. Toch zou ik graag die (bijna)'s uit de zin halen en ervoor zorgen dat ik echt élke avond ervoor zorg dat mijn huid de nodige verzorging krijgt. Half geslaagd dus.
  11. 10 boeken lezen [7/10]: voor het tweede jaar op het rij is het me niet gelukt om 10 boeken te lezen in een jaar tijd. En dat terwijl ik vroeger zo veel boeken las, soms zelfs 2 op 1 dag! Ik lees echt wel graag dus ik geef het nog niet op en ga eens bekijken hoe ik dit kan verbeteren naar volgend jaar toe. De boeken die ik las waren trouwens de volgende:
    a. De vliegeraar (graphic novel) // The Rosie Effect - Graeme Simsion // c. Disclaimer - Renee Knight // d. The One Plus One - Jojo Moyes // e. Meisje in de trein - Paula Hawkins // f. Het Blogboek - Kelly Deriemaker // Het 5:2-dieet: vasten en feesten - Lien Braeckevelt
  12. Een nieuwe bril kopen: ik heb inderdaad een nieuwe bril, maar ik heb hem niet zelf gekocht. Ik kreeg hem vorig jaar cadeau van mijn allerliefste mammie en pappie voor mijn verjaardag! 
  13. 2 keer per week beginnen bloggen: Zoals jullie kunnen zien is me dit ook gelukt. Ik waagde me eraan in December en heb hard gewerkt aan een schema dat voor mij werkt. Ik denk er zelfs over na om misschien 3 keer per week te beginnen bloggen. Maar daar moet ik nog even verder over nadenken of dat praktisch ook haalbaar is... wie weet!
  14. 5 nieuwe volgers naar mijn blog lukken [2/5]: helaas pindakaas, ik heb slechts 2 nieuwe volgers erbij gekregen dit jaar. Maar ik ben toch heel blij met die 2 extra mensen (danku, danku, danku) en doe mij best om voor het kleine publiek dat ik heb toch leuke blogposts te schrijven (en ik hoop dat dat lukt). Dat ik mijn doel niet heb gehaald, wil niet zeggen dat ik me daarbij neerleg, ook voor volgend jaar wil ik de lat wat hoger leggen!
  15. 10 nieuwe blogs ontdekken: dat is me ook gelukt! Enkele van mijn favorieten zijn:
    The Life Factory // Blogchick // Cakeje van Eigen Deeg // Simone's Kitchen // Koken op Hakken // Studentenvoer // Hapjes princess // Hap en Tap // Food, love and happiness
  16. 1 persoon die ik in het echt ken, over mijn blog vertellen: jep, heb ik ook gedaan. Er zijn een aantal mensen via via achter gekomen, maar ik vertelde het ook helemaal zelf aan de zus van het Lief. En als mensen me nu vragen 'Heb jij een blog?' probeer ik niet meer naar uitvluchten te zoeken en zeg ik gewoon "Ja!" (om dan heel hard te beginnen blozen).
  17. Minstens 1 keer per maand een datenight houden met het Lief: dit kan ik ook afstrepen van de lijst. We hadden onder andere een movienight, vierden onze 6 jaar samen, gingen heel veel samen ontbijten, naar Michael Van Peel en de cinema en gingen ook veel samen eten 😄 Voor juni hebben we nog het plan om samen naar de wellness te gaan, zo sluiten we mijn verjaardagsjaar af zoals we het ook begonnen zijn!
  18. Met mijn moemoetje iets gaan drinken: Jammer genoeg is dat niet gelukt en daar voel ik me best wel schuldig over. Hopelijk vind ik deze zomer ergens een moment om haar eens mee te nemen naar een terrasje in de buurt.
  19. Een grote reis boeken: YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES, in september gaan het Lief en ik naar Indonesië!
  20. 200 verschillende outfits aandoen: raar maar waar, dit is me ook gelukt. Ik fotografeerde ook elke outfit (en vergat er een paar maar die telden dan niet mee), zodat ik zeker was dat het telkens wel een verschillende outfit was. Ik moet zeggen, het waren niet altijd toppers, die combinaties die ik aan trok, maar van je fouten moet je leren!
  21. Op de autostrade rijden: nog niet zo heel lang geleden deed ik het eindelijk nog eens. Ik HAAT over de autostrade rijden. Meestal zit het Lief dan bij mijn zijde om te zeggen wanneer ik mag invoegen, inhalen, ... . Maar onlangs deed ik het ook helemaal alleen! Ik haatte het de hele tijd maar ben wel echt trots op mezelf dat ik het gedaan heb zonder hulp van het Lief!
  22. Ervoor zorgen dat Fons zich thuis voelt in het nieuwe appartement: terwijl ik dit typ, zit ik in de zetel en ligt onze Fons naast mijn hoofd op de rand van de zetel. Ik denk dat hij in het begin wat moest wennen aan de drukte van Antwerpen maar ik denk ook dat hij zich goed voelt thuis en dat hij die drukte  nu zelfs leuk vindt. Hij kan echt zo gefascineerd zitten rondkijken naar de tram die passeert of net het tegenovergestelde, uuuuuuren liggen slapen in zijn kleine hangmatje.
  23. 10 nieuwe (en toffe) eet- en drinkadresjes ontdekken: Antwerpen barst van de leuke plekken dus het was niet zo moeilijk om nieuwe plekken te ontdekken. Over sommigen schreef ik al een 'hotspot'- artikel en over de anderen volgt dat zodra ik leuke foto's heb getrokken. Hier alvast een lijstje met de 10 nieuwe plekken die ik het afgelopen jaar ontdekte:
    Mirlo's // Barnini // Perruche // Divers // Backyard // Goesting // Barchel // Bia Mara // Fabrik // Roest // Maurice
  24. Nieuwe vrienden maken in Antwerpen: haha, best genant om te zeggen maar neen, ik heb geen nieuwe vrienden gemaakt hier in Antwerpen. Ik leerde wel mijn buren beter kennen en dat blijken hele lieve mensen te zijn maar vrienden zou ik ze niet noemen. Ik vind het eigenlijk ook best moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen, dus we zien wel hoe dit verder nog verloopt.
  25. Iets DIY in het nieuwe appartement: JA! Tot mijn grote verbazing heb ik eens een DIY waargemaakt. Ik maakte een grote foto van het Lief en mezelf die omhoog hangt op onze grote witte muur. Een beetje in deze stijl, maar dan met grotere foto's.

No comments:

Post a Comment