July 26, 2017

Perfect?-blogchallenge: Uitstelgedrag aanpakken.

We zijn inmiddels al aan de derde week van de blogchallenge aanbeland en deze week luidde de opdracht om je uitstelgedrag aan te pakken. Je kent dat wel, van die klusjes die je al weken- of zelfs maandenlang moet doen maar steeds voor je uit blijft schuiven. Tenzij jij zo iemand bent met een perfect proper huis en een mooi afgevinkte to do lijst, kan je vast wel spontaan 2 of 3 klusjes opnoemen die aan die beschrijving voldoen. Ik ben daar niet anders in, integendeel, ik ben een meesteruitsteller. Ik verwacht niet dat deze week daarin verandering zal brengen maar het geeft me alleszins de kans om die to-do lijst eens grondig bij te werken. Of dat was alleszins het plan.
Aan het begin van de week had ik het namelijk even gehad met alles wat "moet". Soms heb ik het gevoel dat het leven gewoon een opeenstapeling is en dat je van de ene verplichting in de andere valt. We hebben de laatste tijd nogal drukke weekends en weken achter de rug met veel sociaal contact maar daarnaast moet je natuurlijk ook nog tijd vinden om je huishouden te doen, zorgen dat je was is gedaan, de strijk is gedaan, alles is gepoetst, er genoeg eten in huis is, ... . Soms wordt dat wat veel voor mij en ik heb niet eens kinderen! Ik had me voorgenomen elke dag 1 uitgestelde taak uit te voeren maar ik zag het gewoon niet zitten, ik wilde gewoon even met rust gelaten worden zonder verplichtingen.
Gelukkig moest ik deze week maar 3 dagen werken omdat ik van de nationale feestdag profiteerde om wat extra verlof op te nemen en zo een extra lang weekend te nemen. Op donderdag vond ik dan ook dat ik een me-time dag verdiende en eerlijk gezegd, daar had ik ook nood aan! Ik ging dus ook gezellig soldenshoppen en een hapje eten op de middag en mijn batterijen waren weer volledig opgeladen! Vrijdag en zaterdag herpakte ik mezelf dan ook een werkte mijn takenlijst in de twee dagen (bijna) af. Door de vertraging die ik in de eerste 4 dagen van de week opliep, is niet de volledige takenlijst afgevinkt, maar het merendeel is toch in orde geraakt. Om je een idee te geven vind je hieronder wat ik zoal mocht afstrepen van de to-do lijst:
  • De oven is volledig gepoetst (wat echt een klusje from hell was trouwens)
  • De volledige wasmand is gewassen, voor 1 enkele nacht is het me gelukt om een lege wasmand te hebben. 
  • Ik werkte een hoofdstuk van mijn cursus Social Media Marketing af
  • Er is opnieuw een pollengaas in het slaapkamerraam geplakt
  • Onze reis naar Indonesië is ook betaald
  • Net als alle andere rekeningen trouwens
  • De afwasmachine heeft nog eens een schoonmaakbeurt gekregen
  • We hebben een datum vastgelegd om eindelijk mijn verjaardag te vieren met de familie en ze te trakteren op wat taart
  • De Over-pagina op mijn blog is eindelijk nog eens geüpdate
  • Ik vertaalde een oude blogpost van het Engels naar het Nederlands 
  • Mijn doktersbriefjes zijn helemaal geprepareerd om binnen te doen bij de CM
Wat er nog op de to-do lijst staat:
  • De drinkfontein van ons Fonsje nog eens grondig poetsen
  • De doktersbriefjes ook effectief in de brievenbus van de CM gaan steken
  • Een deel van de gewasssen kleren moet nog gestreken worden (ik geef toe, dit is het taakje dat ik het beste kan uitstellen)
  • Ik moet ook nog steeds een afspraak maken voor een adreswijziging bij de bank
Niet alles afgewerkt dus maar de lijst met dingen die wél gebeurd zijn, is langer dan de dingen die niet gebeurd zijn dus al bij al ben ik een tevreden vrouw! De rest van de klusjes breng ik - hopelijk - zo snel mogelijk in orde!


No comments:

Post a Comment