August 26, 2017

Hotspot: Kaffeenini.


Hoog tijd voor een nieuwe hotspot! Dat Antwerpen barst van de leuke adresjes is al langer geweten en Kaffeenini mag zeker op die lijst staan. Misschien kennen jullie het "bekende" broertje van Kaffeenini al: Barnini (aan het Theaterplein), waar ik ooit nog wel eens een blogpost over ga schrijven. Oorspronkelijk was Kaffeenini gekend om de flammkuchen maar toen ik er ging, stonden ze niet meer op het menu. Jammer, want ik heb nog nooit flammkuchen gegeten en wou het heel graag eens proberen. In de plaats daarvan is de menukaart gevuld met verschillende soorten bagels en enkele salades en ontbijtopties.

Wat?

Geen flammkuchen bij Kaffeenini dus, maar wel heel wat bagels. En laat dat nu net één van mijn lievelingslunchen zijn. Het Lief en ik gingen er al wel eerder iets drinken op het terras, maar bleven niet om te eten. Toen ik onlangs een me-timedag had die gevuld was met winkelen, wist ik dus ook meteen waar naartoe toen mijn buikje begon te rammelen.
Ook de koffieliefhebber is hier aan het juiste adres met heel wat verschillende opties op de menukaart. Ikzelf vind hun iced latte de beste van Antwerpen (die ik tot hiertoe heb geprobeerd. Er is nog zoveel te ontdekken 😉) en ook de homemade limonades zijn heel uitgebreid (de virgin mojito: ook heel goed trouwens).

Lekker?

De bagel met zalm was echt heel lekker! De tweede (en tot hiertoe laatste) keer dat ik er kwam, probeerde ik de bagel met kippenburger - ik ben de naam even kwijt - en ook die was heel lekker. Het enige nadeel is dat er echt enkel een bagel op je bord ligt. Een klein slaatje met wat dressing was er ook wel lekker bij geweest, denk ik dan. Vooral het Lief had helemaal niet genoeg met die ene bagel, hij heeft nog een hele namiddag honger gehad, ocharme. Het oogt ook wat raar, zo'n kleine bagel op een zo'n groot bord.

hotspot antwerpen - kaffeenini - a floral sunset

Gezellig?

Zoals je op de foto's kan zien is Kaffeenini leuk ingericht (die kadertjes op de muur vind ik geweldig) met een retro inslag en door de houten muren voelt het ook heel gezellig aan. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook niet zo heel anders vind van andere koffiebars in Antwerpen (maar hey, ik vind bijna alle koffiebars leuk). De grootste troef van Kaffeenini blijft voor mij toch het terras. Gelegen op een gezellig pleintje midden in de Nationalestraat is het de ideale plaats om mensen te bekijken - één van de redenen waarom ik zo graag in Antwerpen woon.

Waar? 

Zoals ik al zei, is Kaffeenini gelegen midden in de Nationalestraat. Dat maakt het natuurlijk de ideale tussenstop om even op adem te komen tussen al het winkelen door (want wie gaat er nu tegenwoordig nog naar de Meir? 😃). Heb je een klein hongertje (met de nadruk op klein) dan zit je zeker goed met 1 van de bagels en ik vond nog geen lekkerdere iced latte in heel 't stad! Zeker de moeite waard dus om eens langs te gaan.

Kaffeenini
Nationalestraat 114A, 2000 Antwerpen
Ma - Za open van 8u-19u
Zondag gesloten

No comments:

Post a Comment