July 5, 2017

Mijn kledingsituatie.


Oh, mannekes, ik was zo goed bezig de laatste tijd! Niet dat ik ineens geen kleren meer kocht, maar toch veel minder! Ik dacht er ook goed over na (heb ik dit nodig? met wat kan ik dit combineren?) en ik stond achter elke aankoop... Tot deze week, toen ben ik plots toch hervallen.
Dat ik een kledingverslaving heb is al lang geweten. Dat ik die probeer aan te pakken ook (zo probeerde ik al capsule-kleerkasten (en merkte ik al snel dat dat niets voor mij is) en gaf ik tips om je kleerkast uit te mesten (wat me tijdelijk trouwens altijd lukt)), maar weinig succesvol tot hiertoe. En ik moet het aan mezelf toegeven, kleren kopen is écht een verslaving. Ik voel me nu ook als een verslaafde die hervallen is. Oké, misschien heb ik een beetje een gevoel voor dramatiek, maar toch. Ik ben écht teleurgesteld in mezelf (gelukkig kocht ik wel mooie kleren).

Waarom toch?

Ik snap het niet, ik was zo goed bezig, was zelfs een beetje trots op mezelf dat ik het zo goed volhield en dan ergens vorige week kocht ik een kleedje op Zalando (eentje dat ik al lang graag wou en goed had over nagedacht, tot hiertoe alles oké), maar snel legde ik nog een topje in het winkelmandje ook. Want, voor onze reis naar Indonesië heb ik nog een paar katoenen topjes nodig. En daar is het misgelopen. In de week erna kocht ik nog 2 andere t-shirts, kocht ik half de Yves Rocher leeg en heb ik me zo hard moeten inhouden om hier geen badpak te kopen (toch nog enige zelfbeheersing). 't is dat het het einde van de maand was en mijn bankrekening bijna leeg, of wie weet wat voor schade had ik nog gedaan!

't zijn nog solden ook!

Inderdaad, 't is weer zover... Ik woon op een boogscheut van de Meir en 't zijn solden... En ik heb kleren genoeg hé, dat is geen probleem! En toch hoor ik de H&M roepen tot hier ("Hey Inez, hier hangen nog kei schoon kleedjes, jom, komt ne keer zien!"). Ja, die H&M's van tegenwoordig, voor niks verlegen. Solden vermijden wordt dus erg moeilijk en hoe vaak ik mezelf ook aanmaan om sterk te zijn... Uiteindelijk ben ik altijd vrij zwak en stap ik toch de winkel binnen. Ik kom vaker zonder nieuwe dingen buiten (want meestal denk ik "zoiets heb ik ongeveer al") dus hoera! Maar toch kan ik niet weerstaan aan nieuwe dingen. Vooral niet aan streepjes... Ik ben een sucker voor streepjes.
Bovendien probeer ik op mijn eten te letten (zoals elke vrouw waarschijnlijk) waardoor ik soms het gevoel heb te moeten compenseren op andere gebieden... Dat heeft ook meegewerkt aan mijn zwak momentje deze week, vermoed ik.

Quitters never win

Oké, genoeg zelfbeklag en -medelijden nu. Af en toe heb je een tegenslag nodig om jezelf opnieuw te motiveren er eens zo hard voor te gaan! En dat ben ik van plan, no worries! Ik heb me ingeschreven voor een Perfect?-blogchallenge en die begon heel toepasselijk met een mini-Minschallenge (als er geen belletje gaat rinkelen, geen probleem want dat deed het ook niet bij mij maar dat leg ik jullie later wel allemaal uit!) en ik ben van plan die toe te passen op mijn kleerkast.
Verder ga ik nog een lijst maken met kledingstukken die ik nog nodig heb voor Indonesië (en dat zijn er max. 3 schat ik) en enkel die kleren mag ik nog shoppen tussen vandaag en 4 september (= onze vertrekdatum). En dat topje van Zalando? Dat stuur ik terug, zonder fout! 😉

No comments:

Post a Comment