September 24, 2016

Strawberry mojito.

Strawberry mojito

Zoals jullie wel weten, zit ik op dit moment in Cuba, jammer genoeg al voor de laatste dag. Eén van de redenen waarom ik uitkeek naar Cuba, zijn de mojito's (natuuuuuurlijk!). Ik gaf jullie het recept voor mijn ideale mojito al eerder mee dus bij deze wil ik graag mijn favoriete variant van de "normale" mojito delen: strawberry mojito! In de zomer is dit mijn favoriete cocktail (ja, ik vind het zelfs beter dan de gewone versie). Plus, de beste mojitomaker van het land woont toevallig ook bij mij dus mojito's in overvloed hier!

Ingrediënten (voor 1 glas)

  • een halve limoen
  • een kleine eetlepel rietsuiker
  • 5 aardbeien
  • een aantal takjes munt (2-3)
  • 50 ml rum
  • bruiswater
  • ijsblokjes

Bereiding

  1. Snijdt de limoen in stukjes en doe in een glas
  2. Strooi er de rietsuiker over.
  3. Doe ook de munt hierbij en stamp al een eerste keer fijn met een cocktailstamper.
  4. Voeg nu de aardbeien toe en stamp nog een keer fijn.
  5. Voeg de rum toe aan het glas
  6. Vul aan met ijsblokjes
  7. En vul het glas tot boven aan met bruiswater. 
  8. Nog een keer goed roeren. Een rietje toevoegen en hup; instant zomer!

1 comment: