December 7, 2016

Home tour.

 

Zoals jullie misschien wel weten uit deze post, zijn het Lief en ik een dik half jaar geleden samen gaan wonen. Dat deden we in een klein appartementje in Antwerpen dat ik al heel lang heel graag wil laten zien. Omdat decoreren niet echt mijn ding is, heeft het een tijdje geduurd vooraleer ik de moed verzameld had om alles te tonen. Niet dat dat wil zeggen dat alles nu gedecoreerd is, hoor. We hebben nog wat werk aan de aankleding maar ik hou van minimalistisch. En dat is het ook, denk ik. Dus een beetje zenuwachtig, maar toch ook trots, toon ik vandaag graag een deel van ons appartementje aan jullie.


Voilà, hoe beter beginnen dan letterlijk met de deur in huis te vallen? Hier het zicht wanneer je bij ons binnen komt. De deur links is het toilet (gewoon simpel en wit, als de rest van het appartement) en het eerste wat je ziet of wat opvalt is de eettafel. Die tafel is meteen ook de trots van ons huis, iedereen die bij ons binnen komt geeft er een complimentje over. We kochten ze bij Odrada (want daar vinde gij altij iét) maar je vindt ze ook in andere winkels, hebben we al ontdekt. Het leuke aan de tafel is ook dat je ze vrij kan samenstellen. Je kan de kleur van het blad zelf kiezen en welke soort noest je wilt ook (zeg je dat zo?). De poten hebben ook verschillende variaties, van gekruiste poten (die wij kozen) tot normale rechten poten en de kleur heb je ook zelf in de hand.

Dit is het hart van ons appartement want we hebben namelijk heel erg weinig deuren. Alles bevindt zich dus eigenlijk in 1 ruimte. Woon- en eetkamer en ook de keuken is 1 geheel. Nu, dit vind ik eigenlijk fantastisch want zo kan ik tv kijken wanneer het Lief kookt (of omgekeerd) en toch met hem babbelen.
Zoals ik al zei is decoreren niet aan mij besteed, ik doe mijn best maar toch is er altijd iets wat niet klopt naar mijn gevoel. Een goed voorbeeld hiervan is de platenspeler van het Lief. Niet dat er iets mis is met de platenspeler zelf, maar het meubeltje waar hij op staat kan wel een update gebruiken. Dat is dus een van mijn nog lopende projectjes. Als iemand tips heeft, zijn die altijd welkom.
Waar ik wél trots op ben zijn de verschillende plantjes die je hier en daar terug vindt. Het Lief is zot van kruiden dus die proberen we zelf te houden in potjes - al sterven ze ook vaak - en mijn mama gaf me ook zelf gekweekte sanseveria's mee. Samen met mijn cactusjes (die ik kocht bij Ikea) zorgen zij voor de groene toets in huis. Af en toe kopen we ook bloemen op de markt die dan op de tafel pronken.




Hier nog een close-up van onze keuken. Wanneer je huurt, heb je natuurlijk weinig inspraak in hoe de keuken er zal uit zien. In ons geval is ze wit en strak en dat is oké. Ze heeft alles wat we wilden; een oven, microgolfoven, afwasmachine, koelkast en diepvriezer dus wij zijn zeker tevreden. Al heeft ze ook wel een aantal nadelen, maar daar leren we uit voor wanneer we zelf een huis kopen/bouwen en we onze keuken helemaal zelf kunnen kiezen.
Het inductievuur valt beter mee dan ik op voorhand had gedacht, maar als ik zelf kon kiezen ging ik toch voor een gasvuur. Het grootste nadeel vind ik de kasten. Als ik zelf kon kiezen, ging ik toch voor schuiven, veel gemakkelijker om alles te sorteren én om achteraf terug aan te kunnen. Want als ik nu 1 ding verschrikkelijk vind aan deze keuken is wanneer ik een potje helemaal achteraan uit de kast moet halen. Dat is gewoonweg onmogelijk zonder alles er eerst uit te halen.

Kasteel Fons

Zoals je kan zien bevindt ook onze Fons zijn 'kasteel' zich in de woonkamer. Vlakbij de tv, waar het Lief en ik het merendeel van onze avonden doorbrengen - laat ons daar eerlijk in zijn... Wij zijn saai - waardoor Fons dus eigenlijk altijd dichtbij ons is. Zijn kasteel is zijn lievelingsplaats, geloof ik. Bovenop zijn troon kan hij naar de mensen buiten kijken, in zijn hangmat doet hij de beste dutjes en aan de palen kan hij al zijn agressie kwijt (ook soms aan de zetel, helaas). Ook als wij niet thuis zijn, brengt hij daar het merendeel van zijn tijd door, denk ik.

Van onze badkamer heb ik geen foto's genomen omdat die gewoonweg te klein en donker is om leuke foto's van te maken. Een korte samenvatting: ze is ongeveer 3 vierkante meter groot, er is letterlijk alleen een douche, een badkamermeubel en nog een klein beetje plaats om een wasmand kwijt te raken. De plaats is beperkt maar voorlopig is het nog net genoeg voor ons twee. Meer valt daar dus eigenlijk ook niet over te zeggen.


Dan zijn we al aan de laatste kamer gekomen, de master bedroom (en dus ook the only bedroom). Ook niet al te groot, maar opnieuw ruim genoeg voor twee personen. Ons bed kochten we al langer geleden bij Ikea (de Fjell) en onze dekbedovertrekken komen van - jawel - den Aldi. De kleerkast kochten we samen met de zetel en de woonkamermeubels bij Budgetmeubelen (een winkel in de Kempen, vlakbij waar we vroeger woonden). We kozen voor een zo groot mogelijk exemplaar maar ik moet toegeven dat die zelfs een beetje te klein is om al mijn kleren te herbergen.

1 comment: